[English] A few questions about Quick Mill 5000a

Diskutiere [English] A few questions about Quick Mill 5000a im Espresso- und Kaffeemaschinen Forum im Bereich Maschinen und Technik; Hello! I should first apologize for posting in English, but I'm not proficient enough in German to post on a forum. Also, this site comes up a...

1. #1 Normann, 24.09.2016
    Normann

Normann Mitglied

Hello!

I should first apologize for posting in English, but I'm not proficient enough in German to post on a forum. Also, this site comes up a lot when searching for information about the Quick Mill 5000a.

I understand many enthusiasts frown upon super automaticas, but am not that ready yet to go with a more traditional machine (I've been a little handicapped due to a health problem, and would rather use something simpler, at least until recovering, which will unfortunately still be quite long).

So, I was wondering two things:

- I've seen in some threads (thanks to Google translation) that some people change some settings on the mill so that the coffee is fine enough to get to 25s long extractions: is such a modification absolutely necessary to get to that duration? And about how long does it take with the mill at finest setting without this mod?

- the machine has a "two cups" setting: does the mill run twice, when triggered in that mode, or does it just add water to a single coffee dose so to fill the two cups? I'm actually wondering if you could get one doppio when using this "two cups" mode with a single cup below the nozzles...

Thanks in advance if you can help me.

Thema:

[English] A few questions about Quick Mill 5000a

Die Seite wird geladen...

[English] A few questions about Quick Mill 5000a - Ähnliche Themen

1. [Maschinen] Budget 250€ für ST Maschine zum Einstieg

Budget 250€ für ST Maschine zum Einstieg: Hallo Zusammen, wie wahrscheinlich einige von euch will ich weg von einer Nespresso Kapsel Maschine. Mein Budget ist leider zur Zeit sehr niedrig...
  2. Faema Compact-A: Wo gehört dieser Stecker hin?

Faema Compact-A: Wo gehört dieser Stecker hin?: Liebe Community, ich habe soeben obige Maschine gebraucht erstanden und der Klassiker ist passiert: erst zu Hause fiel mir auf, dass ein Kabel...
  3. Francis Francis X1 temprature issue (english)

Francis Francis X1 temprature issue (english): Hi, I have a problem with my francis Francis X1 (first generation aluminium boiler) it only heats to 80°. I opened it and tried some setting with...
  4. Mazzer mini electronic A oder B

Mazzer mini electronic A oder B: Hallo, ich bräuchte zu meiner ECM Technika V eine Mühle. Die ECM Mühlen sehen toll aus, hiervon wurde mir aber vom Händler abgeraten (S 64...
  5. Quick Mill Achille - Zeit für eine Wartung

Quick Mill Achille - Zeit für eine Wartung: Nachdem momentan ein zweiter Siebträger in der Küche steht, ergibt sich die Möglichkeit die Achille einmal etwas genauer unter die Lupe zu nehmen...
  1. Diese Seite verwendet Cookies um Inhalte zu personalisieren. Außerdem werden auch Cookies von Diensten Dritter gesetzt. Mit dem weiteren Aufenthalt akzeptierst du diesen Einsatz von Cookies.
    Information ausblenden